همشهری آنلاین: علی مظاهری چهارمین سهمیه بوکس ایران در بازی‌های المپیک لندن را کسب کرد.

بوکس  علی مظاهری

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در آخرین روز از مسابقه‌های گزینشی المپیک در شهر آستانه قزاقستان در وزن 91- کیلوگرم و در دیدار فینال علی مظاهری با نتیجه 14 بر 11 نماینده سوریه را شکست داد تا ضمن کسب عنوان قهرمانی، چهارمین سهمیه بوکس ایران در المپیک لندن را کسب کند.

مظاهری با پیروزی برابر این نماینده سوریه، شکستش در بازی‌های 2010 گوانگ‌جو مقابل این بوکسور را جبران کرد.

این بوکسور لرستانی، 4 سال قبل در بازی‌های المپیک 2008 پکن هم نماینده ایران بود که در همان دور اول با شکست مقابل حریف خود از دور بازی‌ها حذف شد.

مظاهری برای کسب این سهمیه در دور اول نماینده لبنان را شکست داد. در دور دوم نماینده هند را از پیش رو برداشت و در فینال هم بوکسور سوریه را برد.

در وزن 91- کیلوگرم 10 بوکسور حضور داشتند که قهرمان این وزن سهمیه المپیک کسب می‌کرد. در این دوره از مسابقه‌های گزینشی المپیک در قزاقستان 139 بوکسور در قالب 28 کشور حضور داشتند.

احسان روزبهانی در وزن 81- ، مهدی طلوتی در وزن 64- ، امین قاسمی‌پور در وزن 69- و علی مظاهری در وزن 91- چهار بوکسور ایران هستند که سهمیه المپیک کسب کردند.

تیم ایران با 8 بوکسور در مسابقات گزینشی المپیک در قزاقستان شرکت کرده بود که سه بوکسور آن سهمیه المپیک کسب کردند. احسان روزبهانی پیش از این در مسابقات قهرمانی جهان که در مرداد سال گذشته در باکو برگزار شد سهمیه المپیک را کسب کرده بود.

کد خبر 165952
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز